Jävla göteborg!

Idag var ju dagen då jag skulle åka härifrån som sagt tidigare. Dock gick det som det gick eftersom mitt efternamn är Andersson?!
Det började med att Victor frågade vilken tid jag skulle åka innan han gick till skolan, och jag svarade kvart i 3. Eftersom jag är ganska dålig på digitala klockor så jag tänkte 15.45... Satt mig vid datorn och klockan blev 14.10, vilket var ju lugnt enligt mina beräkningar men tydligen inte då, jag började undra lite och kom på att mitt tåg gick om en halvtimme, och det tar ganska lång tid att komma till Centralen. Jag slängde ner allt i min väska och stack till bussen, fattade ingenting om vart jag skulle kliva av eller någonting. Men fick hjälp av V som satt på lektionen, så hoppade av och visste inte vilket håll jag skulle åt. Så eftersom jag är en "klara-mig-själv-människa" (trodde jag iaf) så frågade jag en som stog stilla och han var jätte snäll och visade exakt, (kl var då 14.40, två min på mig) jag gick i rask takt bort mot centralen men när jag var och skulle hämta ut biljetterna så förstog jag att jag missade det, så jag var smart och boka ett sista minuten tåg till stockholm. Eftersom det inte går att boka göteborg-sundsvall direkt på sista minuten så tog jag det och sedan skulle jag boka i stockholm vidare mot Sundsvall. När jag äntligen fick sätta mig på tåget så tänkte jag att jag skulle kolla för säkerhetens skull avgångarna till Sundsvall, vilket inte gjorde mig mycket gladare. Eftersom det gick bara ett halv 7 och jag skulle komma fram vid 7. Jag ringde pappa som skratta lite åt mig och sa att det är ju lika bra att gå av tåget som ännu inte börjat rulla. Så jag gjorde det och när jag klivit av så stängde de precis dörrarna och pappa säger "eller åk till stockholm så hämtar jag dig därifrån" samtidigt som V skickar sms "ta flyget kl 10" ..... Kan människor vara iaf en halv minut snabbare? haha.
Jag orkade inte tänka mer på det eller blir grinig över detta utan jag tog mitt pick och pack och skulle gå och ta bussen hem till Victor. Då började jag förstå att jag vet inte alls hur jag kommer tillbaka, och inte nog med det.. Min mobil hängde sig så det gick inte ens att stänga av den.. Så jag kunde inte ringa, det ända jag kunde göra ett tag var att slå på röststyrning, och det kanske är det värsta som finns. Säger man "Victor Tjernberg" så säger den "du ringer Helen Morin".. Så jag la ner det där också och började gå åt något håll, då tillslut V ringde mig.
Så min dag har varit sådär.
Men jag inte blir man sur för det, det finns barn i afrika som inte ens ha ett hem...?!


Nu ska vi äta lite tortelini med skinka och ost med ädelsås som Victor ha varit snäll och gjort. Mums!



Kommentarer
Postat av: V

Två saker... 1) På vilket sätt är detta Göteborgs fel ? ;-) 2) Röststyrningnen fungerar kanon om man kan prata normalt... Btw, du nämnde inte hur många saker du hade lyckats glömma här också ;-)

2010-10-05 @ 19:30:24
Postat av: E

men herregud!! jag är inte ett dugg förvånad :D

2010-10-05 @ 19:46:35
Postat av: P

Det ska bli mycket intressant om det finns någon Stina att hämta ikväll i Sundsvall :-}

2010-10-06 @ 13:09:06
Postat av: P

Förresten, jag håller med om varför kan detta vara Göteborgs fel? Göteborg är en mycket fin stad, mycket "lugnare tempo" än Stockholm....

2010-10-06 @ 13:10:58
Postat av: Danne, Kungen?

haha så jävla typiskt dig Stina! ;)

2010-10-06 @ 20:32:31
Postat av: S

Nu ska du inte vara sådan P, har aldrig hänt mig stockholm. Där har de övergångställen, så man behöver inte vara rädd att bli påkörd hela tiden. de har tunnelbanor, så de är bara gå ner dit så tar den dig vart du vill. I Göteborg måste du hitta rätt buss och ställa dig och vänta.. om man inte tar en taxi då. Så mycket mer ska ta innan ni får över mig från Sthlm till Göteborg. :D

2010-10-06 @ 20:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0