Bio - Män som hatar kvinnor

Män som hatar kvinnor
Säger bara det, bland de bästa filmer jag sätt. Den hade allt, spänning, romantik, action, drama, komedi ja nästa allt. Måste se den igen.

Filmen handlar om Mikael Blomqvist som blivit dömd för förtal när han har skrivit en story om wännerström, han ska in i fängelse om 6 månander. Men en kväll precis efter han fått beskedet så får han ett samtal utav tidigare en av landets främsta industriledare, Henrik Vangers advokat som ber honom ta sig ann ett spårlöst försvinnande på hans brorsdotter som skett för 40 år sedan, försvinnande på brorsdottern, Harriet las ner av polisen men inte av Henrik och nu ska han göra ett sista försök då han hyr in Mikael, känd jurnaist. Ett uppdrag som kommer förändra hans liv men ävens många andras. Den ensinniga hackern Lisbeth med ett mörkt förflutet och Mikaels vägar möts. Lisbeth som är omyndighetsförklarad kliver in i Mikaels liv med stora svarta läder bots, stora tatueringar, percingar och sitt fotografiska minne. Även åldersskillanden finner de varandra och hjälper varandra.
De gräver i familjen Wangers historia och möter en mörkare och blodigare hitoria än de någonsin kunnat ana.
På den lilla ön bor vissa av familjen Wanger som alla har sina hemligheter, ingen är skyldig, alla är skyldig. En film som man inte kan slita ögonen ifrån och som ger en slutet man aldrig trott (de som läst boken vet ju hur den slutar)

Men för att se filmen tycker jag man borde läsa boken först, även fast filmen följer slaviskt boken. Men läser man inte Milleniumböckerna (triologin) så missar man defentitift något kan jag lova.

Filmen är mycket sevärd, 4½ av 5.

Kommentarer
Postat av: Frida

Har bara läst boken, den tyckte jag var jätte bra. måste se filmen nu eftersom den lät så bra :D

2009-03-04 @ 18:50:36
Postat av: stina

Ja det tycker jag att du ska, verkligen sevärd kan jag lova ;D

2009-03-04 @ 19:01:23
URL: http://msstina.blogg.se/
Postat av: Linus

då blire till att se den! :D verkar bra.

2009-03-04 @ 23:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0