Tåg blev buss

Ja, här sitter man i bussen!?! i regnet, jo ni hörde rätt. Vi skulle ju åka x2000, men som turen vi alltid har med oss fick vi reda på att när vi kom till stationen att tåget gått söndert innan de kommit till gävle. Så alla vart skitless och vi fick gå ut på framsidan för att invänta 6 stycken ersättningsbussar. Det är faktiskt nästan lite skrattretande om man tänker efter. Restiden tar bara 2 timmar extra, plus att man får sitta i en guppande buss. Egentligen ett ilandsproblem, fan de finns barn som svälter i Afrika och här sitter jag och klagar över att vi måste åka buss.

Men appråpå svält och när jag ändå håller på att klaga så är man lite hungrig/kommer att bli, med tanke på att jag åt en liten macka till frukost bara sedan hade jag tänkt att köpa något i tåget. Men nejdå, så blir det inte.
Sitter och frestas av att de lite längre bak äter baugett. Men vi får hålla oss till 3tiden då vi är framme på centralen, och kanske de bli exlusiv lunch på burger king? haha vem vet!

Åkte förbi en skylt nu, 77 km till Gävle, jippi då kanske man får gå ut och kippa efter lite luft.


Se you all later! PS. Elin hälsar!


Kommentarer
Postat av: kajje

hälsa tillbaka!

2009-11-08 @ 13:46:03
URL: http://knils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0