Jobbdag

Idag har jag varit på travet från 11 - 21 och jobbat, från 11-18 jobbade jag åt Visit sundsvall, vi gjorde en marknadsundersökning och gick och frågade folk om vad de spenderar pengar på och hur mycket. Tyckte vi gjorde ett himla bra jobb alltså med tanke på att alla som var på snitskan och var jobbig till allt från de som var elaka. Men vi höll humöret uppe både igår och idag. (vi jobbade där 17-22 igår)

Sedan fick vi sluta en halvtimme tidigare så jag fick sitta och vänta in mina lagkamrater och se framemot de tre och en halv timmes städning. Satt precis utanför och såg hur alla gamla sicksackade ut från entrén, ganska roligt och se och lyssna på vad de säger för något. Finns det något bättre än äldre människor som är rak? De blir så skrattiga och rolig (majoriteten).
Iaf, efter vi hade städat 2 timmar syntes det nästan inte att vi gjort någonting, för det var som ett lager med fimpar, tidningar, speltipspapper, mat m.m. gick med pinnar med en nypa längst fram och plockade upp skräp.
Men efter 3 och en halv timme så kunde vi 8 tappra själarna titta oss om mot en fin asfalterad väg. Vi städade runt halva travbananl vilket är ganska mycket för 8 stycken. Tyckte vi gjorde det bra att göra det på 3 ½ timme!
Man vart hyffasd irreterad när man gick på dagen och såg alla slängde sina tipsrader på marken, gav mördarblicken till dem.

Bild tagen från google (samma travbana), dock var det mer skräp nu ikväll



Kommentarer
Postat av: Anonym

HEHEH JOBBIGT!

2009-08-30 @ 00:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0