Detta SJ....

Inte nog med det som hände igår med att jag missade tåg hit och dit och klev av när jag inte skulle.. allt gick ganska bra idag tills när vi kom utanför Södertälje, då ville tåget stanna och sabba min välplanerade resa hem så jag skulle hinna hem till träningen. Vi hann stå stilla en kvart innan de säger i högtalarna att det blivit signalfel längre fram och att vi var tvungna att vänta in innan vi kunde åka vidare, men alla anknytna tåg skulle vänta in oss på centralen. Så jag tänkte, men vad bra! för klockan började närma sig 5 i halv och mitt tåg som skulle ta mig vidare till Sundsvall skulle avgå halv. När vi äntligen kommer in till stationen 2 minuter över halv så säger tanten i högtalarna "tyvärr har tåget Gävle-Sundsvall avgått, vi hänvisar de resenärer som skulle åka med det tåget till SJs kundtjänst för ombokning" - MEN VA?!
Oj vad två minuter var tydligen jätte mycket i SJs värld nu då, för jag menar de brukar ju annars alltid vara så punktlig?!
Så det var bara att gå in till kundtjänst för ombokning, som tur var bjöd de på det plus en matbiljett på 100 kr. Kände att jag ville inte slänga mer pengar på detta SJ!
Summering: På två dagar har jag köpt 6 tågbiljetter, 1 gratis dock! Jätte roligt att lägga ner pengar på.


Så hädanefter blir det flyg, jag som tyckte det var skönt med att sitta i lugn och ro och filosofera på tåget, men denna tid är över nu. Inge mer tåg på ett bra tag iaf.


Så man kan säga: ÄNTLIGEN HEMMA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0