Fel planerat

Sitter här i sängen och har nyss bytt ut sänglakarna, vilket är så himla mysigt! men när jag satt mig ner och skulle skriva om dagen så kom jag på att den inte alls blev som planerat, inte ens något föll på sin plats.
Vi skulle prova studentmössor(!!!!) vilket tog en timme så skrev att jag skulle bli sen till Ean (elin, min kusin) eftersom jag och ida skulle gå och träna, men när vi precis skulle gå skulle ida söka igenom sin väska för att leta reda på gymkortet, men då fann hon nämligen ett tidningsurdrag ur veckorevyn där de va att man fick ta med sig en kompis och gå på bio gratis, och vi har snackat om att vi skulle göra det för jätte länge sedan, och sen helt glömt bort det.
Så vi beslöt oss för att gå till bion istället för att träna, vilket kanske inte var så bra med tanke på att vi lovade varandra att verkligen gå idag eftersom varje dag är det något förhinder. Vi såg iaf "prinsessan", en svensk komedi/drama. Bra och rolig film, men inget jag skulle lägga ut pengar på.

Om filmen
Huvudpersonen Maja drömmer om att bli skådespelare, hon vill stå i centrum och vill att alla ska se den hon verkligen är, det är bara lite svårt att se eftersom hon är kraftigt överviktig, klumpig och helt utan social kompetens. Man fick följa hennes väg under sista året på gymnasiet där hon försökte hitta självkänsla och försöker förverkliga hennes drömmar. Man fick verkligen en tankeställare hur det verkligen är.

(går tyvärr inte kopiera länken, men de är ju bara trycka på den så kommer ni till youtube)
/http://www.youtube.com/watch?v=1Cf5eCuUlFw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0