Födelsedagsrepotage

Var med på en helsida idag i dagbladet! Haha, allting kändes fel och fejkat. Hälften av allt de där som står i artikeln har inte jag sagt. Samt pinsamt ful bild så jag tro jag dör, fel och visa innan man slänger in den i tidningen??!
Aja, var en kul grej bara.

Läs artikeln här eller gå in på dagbladets hemsida (
http://dagbladet.se/personligt/1.1454179)

Myndig målis. I morgon fyller målvakten i Ankarsvik BK:s damlag 18 år. ”Det känns skönt, äntligen!”  Foto: Eva-Lena Olsson
Myndig målis. I morgon fyller målvakten i Ankarsvik BK:s damlag 18 år. ”Det känns skönt, äntligen!” Foto: Eva-Lena Olsson
Fotograf:Eva-Lena Olsson

Stina, en ”innebandy-målis” som blir myndig

Stina Anderssons fritid genomsyras av sport, skola och vänner.
Så i morgon får Ankarsviks BK en myndig ”målis”.
– Jag ska fira min dag på Norrlands Hawaii, säger hon.

Alldeles nedanför Alnöbron, med utsikt över vattnet, bor Stina Andersson tillsammans med sin familj, mamma, pappa och lillasyster.

– Vi har byggt en egen brygga där, säger Stina som förstås har tagit sig både ett och annat dopp under sommaren som varit.

Stina studerar sista året på samhällsutbildningen med ekonomisk inriktning på Hedbergska skolan.

Ska hon hinna med läxorna och plugg inför prov, ja, då gäller det att vara lite disciplinerad.

 

Matcher på helgerna

Sedan fyra år tillbaka tränar Stina innebandy.

– Jag spelar mycket innebandy. Jag tränar tre dagar i veckan och så har vi matcher på helgerna, säger Stina och berättar att hon började spela med Alnö IBK.

– Jag höll på med gymnastik när jag var liten och fram till dess jag slutade i femman. Då började jag direkt med friidrott, säger Stina som började längta efter att börja med en lagsport.

– Vi var tre som började träna innebandy i en liten skol-idrottshall. Sedan blev vi fler och fler kompisar och så började våra pappor att träna oss. Vi slog ihop det till ett nystartat lag, säger Stina som för något år sedan gick över till Ankarsviks BK.

 

Ville utvecklas mer

– Det var jag och en till tjej från Alnö som gjorde det. Jag ville utvecklas lite mer och det gör man mer i ett bättre lag, säger Stina som redan nu känner att hon börjar utvecklas som målvakt.

– Man måste ju ha en snabb reaktion och smidighet, men det får man ju träna upp under träningarna, säger Stina och berättar att laget spelar både i andra och tredje divisionen.

Redan nu har division 2-laget vunnit seriens två första matcher och division tre, som bara har spelat en match än, kan stoltsera med en vinst.

– Så det har ju börjat bra, säger Stina, som den sjätte november åker ned till Stockholm på en kombinerad shopping- och konsertresa.

– Det är jag och en kompis som åker ned för att se Pink och det blir som en födelsedagsresa, säger Stina och fortsätter:

– Vi ska bo på ett jättefint vandrarhem i Gamla stan och vi blir där i sex dagar.

 

Läsa ekonomi

Under vistelsen kommer hon också att passa på att förena nytta med nöje.

– Det blir nog att jag ska ”mönstra” där också. Jag är inte klar över om jag ska göra lumpen. Men det skulle vara en bra merit, säger Stina som efter studenten, i alla fall så småningom, kommer att vidareutbilda sig inom ekonomi på högskolan.

– Jag vill först ut och resa lite, men jag har inte bestämt riktigt var än, säger Stina som verkligen ser fram emot sin födelsedag i morgon.

– Det känns skönt, äntligen! Man känner sig lite ensam när alla andra är 18 år och så få man gå hem efter förfesten.

Födelsedagen i morgon kommer hon att fira med att gå ut och äta tillsammans med sin familj.

– Och så blir det träning, så jag får med det bästa, säger hon och fortsätter:

– På lördag så blir det fest med vännerna.


Kommentarer
Postat av: elin

gullig du är ;) hahahah

2009-10-21 @ 23:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0